Haal meer verkopen met behulp van CRM systeem (en hoe gebruik je dit)

CRM staat voor Customer Relationship Management. Dit houdt de   manier in waarop een bedrijf de klantrelaties en interactie met hen beheert. Een   CRM-systeem is het systeem waarin dit wordt bijgehouden. Hierin worden processen, zoals   klantbeheer, salesmanagement en productiviteitsdoeleinden in genoteerd, zodat   je meer winst kunnen maken. Het doel is vaak makkelijk: namelijk het verbeteren   van je zakelijke relaties, zodat je bedrijf groeit.

 

Voordelen van CRM-systeem


Wil je je klantrelatiebeheer verbeteren, dan heb je een   CRM-systeem nodig. Hierin verzamel je namelijk alle gegevens over de klantinteracties   en gegevens. Doordat je dit noteert in een CRM-programma, is iedereen in het   gehele bedrijf op de hoogte aangaande de klant. Hierdoor vindt er een betere   samenwerking plaats binnen de verschillende teams, de klant wordt beter   geholpen en op langere termijn leidt dit tot grotere klanttevredenheid en klantenbinding.   Of je nu actief bent op de b2b of b2c markt, een customer relation system heeft   veel voordelen.



 

Een CRM-systeem gebruiken


Heb je een eigen bedrijf? Dan is een CRM-systeem uitermate   handig voor jou, want hierin kan je alle leads in automatiseren. Als je klanten   spreekt, dan noteer je hierin ook al het contact. Verschillende activiteiten   kan je in een CRM-pakket integreren, namelijk: marketing, e-commerce en service.   Hierdoor is iedereen van alles op de hoogte wat er speelt binnen je bedrijf. Als   je je sales uitbesteden gaat, dan ben je precies op de hoogte op het moment als

een appointment setter nieuwe leads gaat genereren.  



 

Wat kan CRM betekenen voor de diverse bedrijfsonderdelen



Een CRM-systeem is niet alleen handig voor klant acquisitie, ook   voor andere bedrijfsonderdelen brengt het veel voordelen met zich mee. Salesteams   hebben meer inzicht in klantinformatie en targets, waardoor ze meer leads   genereren op lange termijn. Daarnaast geeft CRM informatie hoe campagnes, teams   en producten presteren. Het invoeren van gegevens kost minder tijd, waardoor er   meer tijd besteedt kan worden aan acquisitie van klanten. In een CRM-programma kan   de klantenservice alle contactmomenten noteren. Alle teams kunnen duurzame   klantrelaties opbouwen, want de relaties worden in dit systeem beter beheerd.   Daarnaast kan een marketingafdeling goede en gemakkelijker prognoses maken.


Een CRM-strategie ontwikkelen

 


Als je CRM gaat implementeren is het noodzakelijk dat er een plan van aanpak is waarmee je bedrijf de relaties met klanten gaat verbeteren en daarmee de kosten omlaag brengt. Dit wordt vaak gebruikt in combinatie met het beste CRM-systeem. Het beste CRM-systeem is natuurlijk voor elk bedrijf verschillend. Wat voor de één werkt, werkt voor de ander niet. Een CRM-strategie heeft verschillende voordelen, de huidige verkoopleads lopen verkooptrechters door, daardoor is het duidelijk waar ze zich in het traject bevinden en weet het salesteam wat de volgende stap is. Daarnaast zijn alle potentiële klanten en verkoopkansen snel te identificeren.

 

Heb je een goed CRM-systeem, moet dit alleen nog gevuld worden

met nieuwe klanten? Wil jij dat een salesteam die nieuwe leads voor je binnenhaalt?

Neem dan contact op met  Vennema Klantrelatiebeheer  en plan vandaag nog een

kennismaking in!