Klanten bereiken, leads genereren, klantrelaties opbouwen en uiteindelijk ook de deal sluiten: het is van groot belang voor het succes van jouw bedrijf. Het kunnen bereiken en vasthouden van klanten bepaalt de mogelijkheid tot groei. Is het dan beter om sales vooral zelf te doen of kun je sales ook prima uitbesteden aan een externe partij? In deze blog vertellen we jou over de mogelijkheden.
Je zakelijke doelgroep bereiken
Of je als ondernemer nu zelf je sales doet of dat wilt uitbesteden, het blijft belangrijk om de juiste zakelijke doelgroep aan te spreken. Door te weten wat jouw ideale klant is, kun je inspelen op de behoeften en voor een persoonlijke benadering zorgen die precies de juiste interesse wekt. De juiste doelgroep aanspreken vereist een doordachte strategische aanpak. Zorg ervoor dat wat je ook doet, van marketing en netwerken tot het inzetten van social media, gericht is op het bereiken van jouw ideale klant.
Een eigen sales team
Het hebben van een eigen sales team binnen je bedrijf heeft verschillende voordelen. Teamleden die in het bedrijf werken worden ondergedompeld in de bedrijfscultuur, spreken de taal van het bedrijf en zijn op de hoogte van alle ins en outs. Door deze kennis zijn ze een fijn aanspreekpunt voor potentiële klanten en kun je de juiste klantenservice bieden.
Aan de andere kant heeft een eigen sales team ook nadelen. Het opzetten en onderhouden van een intern sales team brengt aanzienlijke kosten met zich mee. Training, management en ook fysieke ruimte in je pand spelen hierbij een rol. Daarnaast is het vinden en behouden van geschikte kandidaten in de huidige markt ook niet gemakkelijk.
Wellicht is het dus een optie om de sales uit te besteden aan een gespecialiseerde partij.
Sales uitbesteden aan een andere partij
Het uitbesteden van (een gedeelte van) de salesactiviteiten aan een externe partij is een aantrekkelijke optie voor veel bedrijven. Vooral voor start-ups, kleine ondernemingen of ZZP-ers met beperkte middelen is dit een mooie stap naar bedrijfsgroei.
Een externe partij, zoals Vennema Klantrelatie Beheer, beschikt over gespecialiseerde kennis, een enorme bak ervaring én een groot netwerk. Al deze kennis kan helpen bij het genereren van leads, het uitbouwen en behouden van klantrelaties en natuurlijk het sluiten van deals.
Sales uitbesteden bij Vennema Klantrelatie Beheer
Wanneer je ervoor kiest om je sales uit te besteden bij Vennema Klantrelatie Beheer, krijg je je eigen sales team. Afhankelijk van het pakket dat je bij ons afneemt, bestaat dat team uit 2, 3 of 4 teamleden, allen met hun eigen specialisaties. Want van appointment setting tot het closen van de deal, wij nemen dat werk voor je uit handen. Maar we doen meer dan alleen maar die acquisitie en verkoop. Bij ons zit je direct goed voor je klantenbeheer. Wij houden alle gesprekken en informatie bij in ons eigen CRM en kijken maandelijks met je mee hoe we jouw marketing en sales nog verder kunnen optimaliseren, zodat jij de informatie hebt die tot meer groei kan leiden.
Klantrelaties opbouwen en behouden
Hoe je je sales ook aanpakt, houd in je achterhoofd dat het na de sale niet klaar is. Het opbouwen en behouden van goede klantrelaties zijn een essentieel onderdeel van succesvol verkopen. Nieuwe klanten werven is natuurlijk de eerste stap van de klantreis, maar klanten behouden door goed te kijken naar hun behoeften en het bieden van echte klantenservice is net zo belangrijk. Een tevreden klant is een terugkerende klant!
Ben je van plan om je sales uit te besteden en wil je weten hoe dat bij Vennema Klantrelatie Beheer in zijn werk gaat? Je kunt altijd een gratis kennismakingsgesprek inplannen om te zien welk pakket het beste bij jou, je bedrijf en je doelstellingen past.