De vijf voordelen van appointment selling in sales
07 maart 2024 

De vijf voordelen van appointment selling in sales

In de online wereld concurreren bedrijven met elkaar door slimme en effectieve strategieën in te zetten. Een krachtige tool wat je kunt inzetten om meer klanten te helpen, is appointment selling. Dit is meer dan alleen iemand inhuren die afspraken gaat inplannen, het gaat namelijk veel verder dan het vastleggen van data en tijden. Een appointment seller gaat een waardevolle interactie aan met je potentiële doelgroep. Het draait om het begrijpen van de behoefte van de doelgroep. In dit artikel nemen we je mee in de vijf voordelen die appointment selling heeft, lees je mee? 


Een appointment selling genereert kwalitatieve leads 

Door je sales uitbesteden en het uit handen te geven, kan een appointment setter gerichtere gesprekken voeren met potentiële klanten. Dit heeft als resultaat: betere kwalitatieve leads. Als je dit zelf doet als ondernemer en je bent wat minder vaardig in sales, moet je het echt nog leren en vlieguren maken. Dit heeft vaak als gevolg dat je veel afspraken hebt met koude leads. Koude leads converteren minder snel, maken minder snel gebruik van je aanbod. Een appointment seller weet precies wat de kwalitatief goede leads zijn en hoe die geconverteerd moeten worden. Daarom doet een appointment seller meer dan alleen afspraken inplannen. 


Appointment selling versterkt de klantrelatie  

In de zakelijke dienstverlening wil je gewoon dat er kwalitatief geplande afspraken in je agenda staan. Dit is gemakkelijker converteren. Een appointment seller heeft het voorwerk al gedaan, die heeft al een persoonlijke connectie gecreëerd. Hierdoor wordt het gemakkelijker om de lead om te zetten naar klant. 


Appointment selling is erg efficiënt in het verkoopproces 

Meer omzet betekent meer klanten kunnen helpen, het is dus geen overbodige luxe om je te laten helpen in het verkoopproces met een appointment seller. Een sales professional kan je namelijk ook helpen met het stroomlijnen van het verkoopproces. Hierdoor ga je in de b2b-markt veel gerichter aan de slag met kwalitatieve leads. Het geeft je namelijk zelf ook meer vertrouwen om een persoonlijke relatie op te bouwen. 


Appointment selling heeft verhoogde conversie kansen 

Een bedrijf wat op het juiste moment de juiste boodschap vertelt aan een potentiële klant, verhoogt de conversiekans. Door een echte sales professional in te schakelen wat de klantrelaties verbetert, zorg je voor meer conversie kansen, dus is er een grotere kans op omzetstijging.  


Je bespaart zelf tijd, wat je in andere dingen kunt steken 

Het laatste voordeel is dat je gewoon zelf veel tijd overhoudt. Tijd wat je in andere dingen kunt steken. Om aan je bedrijf te werken, een nieuw aanbod uitwerken, je social media posts te schrijven of je boekhouding te doen. Als ondernemer is tijd erg kostbaar, je wilt dit dus goed besteden. Je hebt klanten nodig om te kunnen blijven voortbestaan, maar als sales je niet ligt, dan kost deze tak van sport je nog meer tijd. Een sales team inschakelen is dan een goede optie, want zo houd je als ondernemer tijd voor andere dingen.


Wil je ook appointment selling uitbesteden en zo meer zakelijk afspraken in je agenda hebben staan? Neem dan nu contact op met Vennema. Wij zijn echte sales professionals die het klantcontact overnemen en zorgen voor kwalitatief goede leads. 



Over de schrijver
Reactie plaatsen